Terranovo German (PVP/24;7/Whitelist) Dedicated server

    Joined
    Jun 26, 2013
    Messages
    6
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen


    [Below the German part is the English one]

    [IP at the bottom]

    [IP is ganz unten]



    Deutsche Version:


    • Warum sollte ich auf TerraNovo spielen?

    Weil wir eine aufstrebende und deutsche Servergruppe sind und schon Erfahrung im Serverhosten haben.

    • Was ist Terranovo?

    Terranovo ist eine (ziemlich junge) Servergruppe die versucht, allen Spielern den maximalen Spielspaß zu ermöglichen. Dies versuchen wir durch ein hilfsbereites Team das auch Anfängern zur Seite steht damit diese die ersten Schritte erledigen. Aber auch proffessionelle Spieler finden ihren Spaß im Austüfteln/diskutieren verschiedenster Techniken. (In diesem Fall Schifssbautechniken)

    • Was erwartet mich auf Terranovo?

    Ein (hoffentlich) voller Server gefüllt mit Spielern, die zwar regeltreu, aber immernoch so frei sind wie man es in StarMade sein muss, nämlich KOMPLETT. Genauso wie ein (wie oben erwähnt) Serverteam zur Beratung gerne konsultiert werden darf.

    • Wie joine ich auf Terranovo?

    Ihr müsst euch whitelisten lassen. Klar ist das nervig aber nur so garantieren wir auch das sich Leute mehr an die Serverregeln halten und so ein besseres Spielerlebnis für alle entsteht. Ohne Whitelist können Cheater und Regelbrecher nämlich einfach ihren Namen tauschen und sofort wieder auf den Server kommen. Das wollen wir (auch in eurem Interesse) nicht.

    Eure Whitelist Anfrage könnt ihr in diesen Thread posten wo er dann angeguckt und angenommen (oder eben nicht angenommen) wird. Eine kleine Einführung was drinnen stehen sollte seht ihr hier:


    Tipps für die Anfrage:

    Es sollten darin enthalten sein:

    • Euer Ingame-Name
    • Sprachen die ihr sprechen könnt
    • Evtl. etwas über euch
    • Eine reife Sprache
    • Was ihr auf dem Server erreichen wollt. (Reicher Händler, Miner, oder kampferprobter Söldner?)

    Was NICHT darin sein soll:

    • "Ey man altaah lass mik auf dy server altaa" wird kommentarlos ignoriert.
    • Beleidigungen,Drohungen,Weltherrschaftspläne, Größenwahnsinn usw.



    Serverregeln:

    -Kein Spawncampen

    -Kein Abfarmen der Shopwächter für Schiffsbauteile

    -Keine sexistischen,rassistischen oder sonstwie anstößigen Äußerungen/Strukturen.

    -Normale Chatregeln, also KEIN CAPSLOCK,flamen oder Beleidigungen.

    -Sei kein Feigling und leg dich mit Leuten deiner Klasse an und verhau den Anfängern nicht den Spielspass.

    -Jeder Versuch die Regeln zu umgehen oder sie bis an die Grenze auszunutzen zählt als Regelbruch.

    -Logischerweise wird jeder Fall von Bugusing,Glitchusing oder Hacking bestraft.

    -Euron Catalog so zu editieren, dass alle Schiffe kostenlos sind endet in einem sofortigen BAN.

    -Bitte spawnt/kauft keine riesigen Schiffe die den Server zum Laggen bringen. Solche Schiffe dürfen und werden vom Serverteam entfernt. (Riesige Schiffe: Aldi_Stardestroyer als Beispiel)

    -Jeder Spieler darf 3 Schiffe in den Katalog speichern.









    At first you would ask yourself some questions, we listed 3 of them and tried to answer it:

    • Why should i join Terranovo?

    ´cause we are a aspiring young german StarMade Server and even host Servers of other games.

    • What is Terranovo?

    Terranovo is a (little) german Servergroup wich tries to make a good game experience for the players. We are currently hosting a Modded Minecraft and a StarMade Server and try to be noobfriendly so even unexperienced players will get along on our servers. But even experienced players may find their joy in refining/discussing their best Techniques. (in this case, Shipbuilding)

    • What expects me on Terranovo?

    A (hopefully) full Server of moderated, but still free players who can live their dream of an space-life. Also a helpfull Administrator Team wich is willing to help in (almost) any situation, but...why dont you try it yourself?

    • How do i join on Terranovo?

    You need to get whitelisted to play on our server. Sure its annoying to write and wait for many users, but the positive advantages may compensate the negative aspects. At first, people who have to get whitelisted will follow the rules more strictly and secure a good ingame-experience for all players.

    Then, if someone gets banned, he IS banned! Lets say is we ban someone without whitelist, he could quickly change his name/ip and come to our server once again.

    You should write your Application into this thread where we can see and approve (or disapprove) it.

    A quick guideline how and what to ride in your whitelist application is here:


    APPLICATION GUIDELINE:

    What it should contain:

    • Ingame-Name
    • Languages you can speak. (German would be perfect)
    • Game-experience (Are you a scrub or veteran, things like this...)
    • What you want to become on our server. (Like a rich salesman, miner or even a fearless mercenary)

    What it should NOT contain:

    • "F*cking Scrub let meh to tä serverz plzzzzz" will be ignored without comment.
    • Bad language, Blackmailing, any other evil things...you know what i mean.....

    SERVER RULES:



    -No Spawncamping

    -No farming of the Shop Guards

    -No Sexism,Racism, or any other offensive Actions/Structures.

    -No CAPSLOCK,Flaming or offensive language in Chat.

    -Try to battle with people in your class, dont ruin the fun for the noobs.

    -Every attempt to sneak around these rules or exploiting a hole in the rules will be punished.

    -Of course, using Bugs or Glitches, as well as hacking is strictly prohibited!

    -The modifiing of yourt catalog to set all shipprices 0 results in an instant ban!

    -Please do not spawn any massive/huge ships wich will cause the server to lagg. These vehicles may be deleted without warning from the serverteam. (Like the Aldi-Stardestroyer)

    -You are allowed to use 3 Ships from your catalog.





    THE IP: star.terranovo.de:4242



    Well then, good luck on Terranovo, Cadet!
    Also dann, viel glück auf Terranovo, Kadett!



    And if you are asking yourself: "WHO THE HELL IS RESPONSIBLE FOR THIS??!!",
    Well, here we are: NoVoS & WinGeek
     
    Joined
    Jun 22, 2013
    Messages
    37
    Reaction score
    0
    Ign:dragon_master
    languages you can speak: english, portuguese and some japanese words and names
    experience with the game: i\'m rather new to this game i started like 4 days ago.
    What would i like to become in this server: A general.
    Other:my goal is to build a massive ship (dragonstorm)
    ps. If i use caps it isn\'t on purpose
    What would i like to become in this server: A general.
    Other:my goal is to build a massive ship (dragonstorm)game i started like 4 days ago
     
    Joined
    Jun 28, 2013
    Messages
    3
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    Die UNSC hat sich bereits eingenistet und freut sich auf neue Mitstreiter.

    Grüße.
     
    Joined
    Jun 22, 2013
    Messages
    15
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    Bitte vergesst nicht zu updaten. Wir sind auf der neueste version!



    Please do not forget to update. We are on the latest version!
     
    Joined
    Jun 26, 2013
    Messages
    6
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    For anyone who´s looking into this thread ´cause they cannot connect to the server:

    Novos messed up the whitelist but is fixing it, a big SORRY for that....
     
    Joined
    Jun 28, 2013
    Messages
    3
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    Als zweites Gründunsmitglied und Flottenkommandant der UNSC schätze ich die Arbeit von Terranovo diesen Server zu betreiben.

    As the second founding-member and Fleet Commander of the UNSC I approve the work of Terranovo for running this Server.

    Frieden und Ordnung, grüße:

    BigNose
     
    Joined
    Jun 29, 2013
    Messages
    1
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    Hallo, Team Terranovo!

    Ich bin Hoxeel, dessen Traum es ist, ein guter Söldner zu werden. Mein IGN ist auch Hoxeel,Und ich kann Deutsch und Englisch sprechen. Es stand in der Beschreibung, das ich noch etwas über mich erzählen soll, doch ich denke, ihr könnt mich da am besten einschätzen. Da Ich mir nicht im klaren war auf welcher Sprache ich die Anmeldung schreiben sollte, schreib\' ich sie einfach auf beiden Sprachen. ^__^

    ~Hoxeel



    EDIT: Erfahrung... Schwer zu sagen... Ein Wenig? :3?

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hello, Team Terranovo!

    I am Hoxeel, a person with the dream, to be a good mercenary. My Ingamename is Hoxeel too, and I can speak german and english. It was written in the description, that I should tell you something about me, but I think, you can judge that better then me. Because I didn\'t knew in which language I should write this, I have written it in both languages I can speak. ^__^

    ~Hoxeel

    EDIT: Expirience... Hard to say... a bit? :3
     
    Joined
    Jun 26, 2013
    Messages
    3
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    What it should contain:

    • Specter
    • English
    • I have played the game for atleast 2 weeks now.
    • I would like to become a fighter. I would like to join a faction and fight for them and wage war agaisnt other factions. With this in mind, I also know how to keep diciplined and not attack everyone I see.
     
    Joined
    Jun 30, 2013
    Messages
    2
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    Mein Ingame-Name ist \" TheHieb\", ich spreche offensichtlich Deutsch :P, des Weiteren spreche ich Englisch und ein wenig Französisch ( schrecklich eingerosted).

    Ich bin 20 Jahre alt, habe gerade mein Abitur bestanden und überlege jetzt wie es weiter geht, da ich nun einen haufen Freihzeit habe hab ich mich mal nach ein paar neuen Games gesucht und bin auf dieses hier gestoßen, bin noch ein ziehmlicher Noob aber es macht echt Spaß und das bring mich zum Letzten Punk, was ich auf dem Server erreichen will. Die einfache Antwort darauf ist, Spaß haben :P
     
    Joined
    Jun 26, 2013
    Messages
    4
    Reaction score
    0
    • Legacy Citizen 2
    • Legacy Citizen
    Ingame-Name
    Languages you can speak: English
    Game-experience Kind of new, played for about a week.
    What you want to become on our server fearless mercenary.